20 May 2010

Iron Man sebenar!



A Real Iron Man, bahan Le gunakan untuk baju besi ini tipis tetapi menerima stres dengan baik. "Anda boleh mencampaknya di dinding, dan tidak akan rosak," katanya. Tyler Stableford
ialah buatan rumah, sebuah uniform superhero yang dilihat sama dan setanding versi layar perak.

Anthony Le, 25, ialah peminat Iron Man sejak kecil, tetapi ketika Le mendengar bahawa buku komik superhero itu bakal ditayangkan pada tahun 2008, beliau terinspirasi untuk membina sendiri sesuai dengan Iron Man. versi Itu sudah lebih dari sebuah kostum, tapi hasil tangannya yang baru, selesai tepat pada waktunya untuk sekuel filem itu. Bucu-bucunya lebih serupa dengan yang asli. Dengan eksterior dent-proof, bermotor dan senjata Gatling berputar, mesin perang beliau dengan mudah boleh menakut-nakutkan manusia lain.

Le, konsultant kecergasan (fitness), mempelajari konsep lakaran baju besi di internet. Dia menggunakan material yang nipis, dan urethane berdampak tinggi untuk baju-baju besi, dipotong sehingga menjadi sekeping besi dan menggabungkan dengan sekitar 1,500 paku keling dan washers. Beliau membentuk tanah liat untuk dibuat helmet dan kemudian menggunakan campuran resin cair untuk mencipta produk final. Tapi itu hanya kerja kosmetik. Dia juga menambah motor servo kecil yang membuka kover depan, seperti dalam filem, dan membina senjata dari paip dan motor. LED di mata dan dada lebih banyak menyempurnakan uniform itu.

Le bercadang untuk mengenakan uniform tersebut ke panggung untuk menonton filemnya dan sudah memiliki cukup pengikut, terutama di sci-fi konvensyen. "saya takkan lepaskan peluang ini," katanya.

Le menyiapkan Iron Man versi beliau dalam masa sebulan sahaja, dan menelan belanja sebanyak $4ooo.

Mungkin Le boleh konsider buatkan Real Optimus Prime pula untuk kita selepas ini. Saya nak tikam perut Megatron.


No comments:

Post a Comment

 
Web Analytics